Reklama dzieli się na różnorodne typy, jakie kategoryzuje się ze względu na jej przeznaczenie jak także na to do jakiej grupy klientów ma być ona wycelowana. W związku z tym faworyzuje się na przykład reklamę audio, wzrokową lub audiowizualną, jak również dużo innych, lecz statystyki wskazują klarownie, że na ludzi najporządniej działa reklama naoczna, nawet jeśli nie są oni wzrokowcami. Reklama wizualna z kolei podlega kolejnym podziałom, wyróżnia się na przykład billboardy, plakaty lub ulotki, ale nie tylko – wkracza w to naturalnie też reklama telewizyjna czy internetowa przez nagrywane oraz emitowane filmiki. Mimo, że dzisiaj większość ludzi ma dostęp do Internetu oraz sieć stała się drugim życiem wielu z nich, to dalej na wysokim pułapie popularności i skuteczności znajduje się reklama wizualna w postaci ulotek oraz plakatów, jakie dostają się bezpośrednio do rąk potencjalnego kontrahenta bądź wyraźnie bombarduje się go nimi na ulicach, w sklepach i wszędzie gdzie tylko jest ku temu okazja.
projektowanie bilbordów reklamowych Kraków
Ta schematyczna reklama pewnie zawsze będzie kultowa, a wszystko wskutek tego, że najswobodniej trafia do niezainteresowanych na pierwszy rzut oka konsumentów. Sposoby na dotarcie do konsumenta, bezsprzecznie prawdopodobnego klienta są niezwykle rozmaite. Są tacy, którzy wyraźnie wyspecjalizowali się w tej dziedzinie i niezmiernie dobrze wiedzą z jakim produktem powinni kierować się do jakiej wspólnoty osób oraz w jaki sposób, a więc jaką odmianę reklamy wykorzystywać. Bywa tak, że rzeczowy typ reklamy nie trafi do odbiorców, ponieważ wybraliśmy po prostu zły model, z drugiej strony bywają takie typy reklam, które trafią do każdego. Do takiego rodzaju reklamy należą na przykład ulotki, plakaty czy billboardy reklamowe.